- Bestelinformatie
Bestelinformatie
Met een Pluim geef je een gepersonaliseerd cadeau waarmee iemand zelf een keuze maakt uit een activiteit of product dat past bij zijn of haar vrije tijd. We leggen hieronder uit hoe het werkt.
Pluim per post bestellen
Een Pluim wordt geprint op A4 formaat. In de binnenzijde wordt de Pluimcode en pincode geprint. De ontvanger logt met deze code in op pluimen.nl. De code vertegenwoordigt de cadeauwaarde die je als gever hebt ingesteld.
Je kunt Pluimen eenvoudig online bestellen. In onze online shop doorloop je de volgende stappen:
Stap 1: een Pluim samenstellen
Waarde bepalen:
- Bepaal de waarde van de Pluim (van €5 tot €1000).
Ontwerp aanpassen:
- Kies een thema (het ontwerp van de Pluim).
- Indien gewenst kun je het thema personaliseren:
- Voorzijde: pas de titel aan met behulp van de teksteditor en/of vervang de afbeelding door een eigen foto te uploaden.
- Binnenzijde links: vul bij het veld 'Aangeboden door' in namens wie iemand de Pluim ontvangt
- Binnenzijde rechts: met de teksteditor kun je jouw eigen boodschap toevoegen. Eventueel kun je rechtsonder op de pagina een kleine afbeelding plaatsen, bijvoorbeeld een logo
Heb je hulp nodig bij het opmaken van jouw Pluim of wil je een Pluim in jouw eigen huisstijl? Neem dan contact met ons op.
Extra gift toevoegen:
- We bieden je de mogelijkheid om een extra gift bij de Pluim te bestellen, zoals wijn, champagne of Celebrations®. De Pluim en de extra gift worden samen in een luxe giftbox verpakt.
- Indien je niet voor een extra gift kiest, wordt de Pluim in een luxe giftenvelop verpakt.
Winkelmandje
- In het winkelmandje heb je de mogelijkheid om een extra Pluim toe te voegen. Bijvoorbeeld met aan afwijkende waarde of extra gift.
- Let op! Het is niet mogelijk om meerdere ontwerpen in één bestelling samen te voegen. Voor ieder ontwerp doorloop je de bestelprocedure steeds opnieuw.
Stap 2: een welkomstpagina instellen
- De welkomstpagina is een online pagina die men te zien krijgt, zodra de ontvanger van de Pluim zijn/haar waarde checkt op https://www.pluimen.nl/pluim-verzilveren.
- Indien gewenst kun je de pagina personaliseren via de daarvoor beschikbare editor of door een eigen foto of video te uploaden.
- Wil je de ontvanger een leuke suggestie doen voor zijn of haar Pluim? Je kunt tot 4 keuzesuggesties instellen.
Stap 3: jouw gegevens
- In deze stap vul je jouw gegevens in die we nodig hebben om de bestelling te kunnen leveren.
- Had je eerder een account aangemaakt? Dan kun je inloggen om je opgeslagen gegevens te gebruiken.
- Geef aan naar welk adres(sen) je de Pluim(en) verzonden wilt hebben.
- Geef aan of er een afwijkend factuuradres is.
- Geef aan wanneer je wilt dat de bestelling wordt verzonden.
Stap 4: kies de betaalmethode
- Particulieren kunnen uitsluitend betalen via iDeal, Mastercard, VISA of American Express.
- Zakelijke klanten kunnen de levering op factuur ontvangen. Nieuwe klanten dienen rekening te houden met een dag vertraging van de levering in verband met credit check.
Stap 5: controleer je bestelling
- Je ziet een voorbeeld van de Pluim en de gegevens die je hebt ingevoerd in stap 3.
- Je kunt nu nog onderdelen of gegevens aanpassen door steeds onderaan de pagina op [Terug] te klikken.
Verzending via PostNL
Bestelde Pluimen:
Pluimen die op werkdagen vóór 16.00 uur zijn besteld, worden bij normale seizoensdrukte dezelfde dag nog verzonden met PostNL. Belangrijk: Pluimen garandeert alleen verzenddagen, geen bezorgdagen!
Verzilveringen met de Pluim:
Heb je een product of belevenis gekozen met je Pluim, dan gelden er andere levertijden. In de regel heb je jouw keuze binnen 10 werkdagen in huis. Tijdschriftabonnementen binnen 4 tot 6 weken. E-tickets worden direct per e-mail verzonden.
Alle bestelde artikelen die je met de Pluim hebt gekozen, worden kosteloos bezorgd. Bent je niet thuis, dan zal de postbesteller trachten het pakket bij de buren af te leveren.
Verzending rond de feestdagen
PostNL bezorgt niet op feestdagen. Houd rekening met afwijkende leverdata. Meer informatie vind je op postnl.nl/feestdagen. Wil je zeker weten dat jouw bestelling op tijd aankomt? Neem dan contact met ons op.
Verzendkosten
Afhankelijk van het aantal Pluimen, maar ook of je een extraatje erbij bestelt, variëren de verzendkosten. Deze actuele verzendkosten worden getoond in het winkelmandje van de shop.
BTW
De Pluim is vrijgesteld van BTW. Over alle overige producten en diensten (oa. verpakking, verzendkosten) is BTW verschuldigd. Al onze prijzen op onze website zijn inclusief BTW. In het winkelwagentje zie je precies hoeveel BTW er berekend wordt.
Volg je bestelling met Track & Trace
Is jouw bestelling een pakket? Dan kun je de zending volgen via Track & Trace. Nadat jouw bestelling bij PostNL is aangeboden, ontvang je een e-mail met een link waarmee je de status van jouw bestelling kunt opvragen. Zie ook de pagina Track & Track op post.nl.
Pluim (per e-mail) bestellen
De Pluim per e-mail is een vooraf gedefinieerd template die je zelf kunt personaliseren. Naast een afbeelding en (jouw) tekst bevat de e-mailtemplate een kader waarin de Pluimcode en pincode worden getoond. Deze code vertegenwoordigt de cadeauwaarde die je als koper hebt ingesteld. De Pluim per e-mail wordt verzonden vanaf een beveiligde server.
Je kunt de Pluim eenvoudig online bestellen. In onze online shop doorloop je de volgende stappen:
Stap 1: de Pluim samenstellen
- Bepaal de waarde van de Pluim (van €5 tot €1000).
- Kies een thema (het ontwerp van de Pluim).
- Indien gewenst kun je het thema personaliseren. Bijvoorbeeld met een eigen afbeelding, video of tekst.
Winkelmandje
- In het winkelmandje heb je de mogelijkheid om een extra Pluim toe te voegen met een andere waarde. Dit doe je via de link [Nog een Pluim toevoegen].
- Het is niet mogelijk om meerdere ontwerpen in één bestelling samen te voegen. Voor ieder ontwerp doorloop je steeds de bestelprocedure opnieuw.
Stap 2: een welkomstpagina instellen
- De welkomstpagina is een online pagina dat men te zien krijgt, zodra de ontvanger van de Pluim zijn/haar waarde checkt op https://www.pluimen.nl/pluim-verzilveren.
- Indien gewenst kun je de pagina personaliseren via de daarvoor beschikbare teksteditors of door een eigen foto of video te uploaden.
- Wil je de ontvanger een leuke suggestie doen voor zijn of haar Pluim? Je kunt tot 4 keuzesuggesties instellen.
Stap 3: jouw gegevens
- In deze stap vul je jouw gegevens in die we nodig hebben om de bestelling te kunnen leveren.
- Had je eerder een account aangemaakt? Dan kun je inloggen om je opgeslagen gegevens te gebruiken.
- Geef aan naar welk e-mailadres(sen) je de Pluim(en) verzonden wilt hebben.
- Geef de naam/namen van de ontvangers op; iedere Pluim wordt gepersonaliseerd verzonden.
- Geef aan of er een afwijkend factuuradres is.
- Geef aan wanneer je wilt dat de Pluim wordt verzonden. Standaard wordt de Pluim na bestelling binnen één uur verzonden, of op een dag / tijdstip naar keuze.
Stap 4: kies de betaalmethode
- Particulieren betalen de Pluim per e-mail via iDeal of creditcard.
- Voor zakelijke klanten bestaat de mogelijkheid om op factuur te betalen. Om fraude te voorkomen, moet dit vooraf bij ons worden aangevraagd. Neem hiervoor contact met ons op voordat je de bestelling plaatst.
Stap 5: controleer je bestelling
- Je ziet een voorbeeld van de Pluim en de gegevens die je hebt ingevoerd in stap 3.
- Je kunt nu nog onderdelen of gegevens aanpassen door steeds onderaan de pagina op [Terug] te klikken.
BTW
De Pluim is vrijgesteld van BTW. Al onze prijzen op onze website zijn inclusief BTW. In het winkelwagentje zie je precies hoeveel BTW er berekend wordt.
Bestelling retourneren
Wil je de door jou bestelde Pluimen retourneren? Check de retourprocedure.