- Retourprocedure
Retourprocedure
Heb je Pluimen of artikelen gekocht, maar ben je niet tevreden over het product? Onder bepaalde voorwaarden heb je het recht om binnen 14 dagen zonder opgave van reden de Pluim of het artikel retour te sturen en de overeenkomst te herroepen.
Retourprocedure voor consumenten
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijv. schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruik maken van het retourformulier, maar bent hiertoe niet verplicht.
Zo stuur je de gekochte Pluim of bestelde artikelen retour
Heb je een Pluim besteld of heb je met een Pluimcode een keuze gemaakt voor een artikel en wil je die retourneren? Dan geldt het herroepingsrecht zoals hieronder beschreven. Wij vragen je echter om altijd even contact op te nemen met onze klantenservice. Dat kan telefonisch of per e-mail. Afhankelijk van het bestelde product kunnen we je het beste informeren over hoe je het artikel kunt retourneren.
- Voeg het ingevulde formulier toe aan de retourzending.
- Voeg de Pluim(en) en/of artikelen toe aan de retourzending. Eventuele verpakking hoeft niet retour.
- Als je Celebrations, wijn of champagne bij de Pluim hebt ontvangen, stuur deze dan ook retour.
Artikelen retourneren die je hebt besteld met jouw Pluim
Wij verzoeken je om voor het retourneren van artikelen die zijn gekocht met een Pluimcode altijd eerst contact op te nemen met onze klantenservice. De wijze van retourneren kan verschillen per partner / artikel. Houd er rekening mee dat de retourzending voor eigen rekening kan zijn. Onze medewerker van de klantenservice zal je hierover informeren.
Voorwaarden
- De kosten voor retourzending zijn voor eigen rekening, tenzij de partner die het artikel heeft geleverd anders bepaalt.
- De retourzending dient binnen 14 kalenderdagen na verklaring van herroeping bij ons binnen te zijn of je moet kunnen aantonen dat de Pluim daadwerkelijk binnen de termijn is verzonden. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je de Pluim of het artikel hebt ontvangen.
- Om de herroepingstermijn na te leven, volstaat het om de mededeling betreffende de uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
- Heb je de Pluim gepersonaliseerd*? In dat geval worden de kosten van het vervaardigde product (lees: verpakkings- en verzendkosten) alsmede de kosten voor het aangetekend retourzenden niet gecrediteerd. Zie ook artikel 10.9 algemene voorwaarden Thuiswinkel Waarborg.
- Het herroepingsrecht op Pluimen is uiteraard alleen van toepassing zolang deze nog niet zijn verzilverd.
- Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
- Als je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht dan mag je het product alleen uitpakken zoals je dat ook in een winkel zou mogen doen. Dat betekent bijvoorbeeld dat je een seal van een bordspel niet mag verwijderen. Mocht je dit wel gedaan hebben dan zal er een waardevermindering van toepassing zijn.
*) onder personaliseren wordt verstaan: het toevoegen van eigen tekst en/of afbeeldingen en de 'Aangeboden door'-afzender, welke op de Pluim worden geprint.
Uitzondering op herroepingsrecht
Sommigen diensten of producten die door middel van de Pluimen zijn gekocht, zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht.
Uitgesloten producten:
- Producten vervaardigd conform instructies van de consument (maatwerk);
- Producten die kunnen bederven binnen de bedenktermijn;
- Makkelijk kopieerbare producten die niet retourneerbaar zijn wanneer de verzegeling na levering is verbroken, zoals games, dvd's en cd's;
- Losse kranten en tijdschriften (geen abonnementen);
- Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van een consumentenkoop, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na dertig dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de handelaar geen invloed heeft;
- Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken.
Uitgesloten diensten:
- Diensten betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding, te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode. Dit zijn bijvoorbeeld reizen, evenementen, tickets, etc.
Gekochte Pluimen retourneren
Wij verwerken de retouren van Pluimen gratis en storten de betaling (de waarde van de Pluim, inclusief de verzendkosten) zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van de beslissing de overeenkomst te herroepen, terug. Wij storten het geld op dezelfde rekening waarmee de oorspronkelijke transactie is verricht, tenzij uitdrukkelijk anderszins aangegeven.
Verstuur de retourzending naar:
Pluimen.nl B.V.
T.a.v. Orderadministratie
Postbus 4121
2980 GC Ridderkerk
Retourprocedure zakelijk
Voor zakelijke klanten hanteren we een afwijkende retourprocedure. Bij een oplage vanaf 50 stuks mag je maximaal 5 procent van het bestelde aantal binnen 4 weken na levering retourneren. Je kunt hierdoor gerust een groter aantal bestellen dan je nodig denkt te hebben, zonder dat je het risico loopt met een voorraad te blijven zitten. Wil je hiervan gebruik maken? Neem contact op met onze verkoopafdeling via informatie@pluimen.nl of 010 - 751 64 01.