Klachtenprocedure

Ben je niet tevreden over de Pluim, een met de Pluim gekocht product of belevenis, of over onze dienstverlening? Laat het ons weten. We doen ons best jouw klacht naar tevredenheid op te lossen.

Je kunt jouw klacht schriftelijk indienen per e-mail naar klantenservice@pluimen.nl of per post versturen naar:

Pluimen.nl B.V.
T.a.v. Klantenservice
Postbus 4121
2980 GC Ridderkerk

Vermeld, indien van toepassing, je ordernummer of Pluimcode. Na ontvangst van jouw klacht zullen we binnen 3 werkdagen inhoudelijk reageren.

Mocht je het als consument niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/). Voor zowel consumenten als zakelijke klanten geldt dat zij, indien zij niet tevreden zijn over de afhandeling van de klacht, de klacht ter bemiddeling kunnen voorleggen aan Thuiswinkel, voor consumenten via www.sgc.nl en voor zakelijke klanten via www.thuiswinkel.org.